PIAGAM PELANGGAN




  1.  Menyediakan bilik bimbingan dan kaunseling yang kondusif dan teraputik.
  2. Menerima klien tanpa syarat
  3. Memenuhi temujanji klien
  4.   Memaklumkan perubahan tarikh atau masa temujanji sekurang kurangnya sehari sebelum tarikh dan masa yang lain
  5. Menjalankan  sesi kaunseling dengan penuh  etika dan profesional
  6. Menjalankan sesi kaunseling dalam tempoh masa 40 hingga 60 minit bagi setiap sesi kaunseling individu atau kelompok
  7. Menerima dan melayan klien kaunseling krisis dengan serta merta
  8. Melaksanakan program yang dirancang dengan ikhlas dan bertanggungjawab
  9. Berusaha melindungi identiti klien berdasarkan kod etika kerahsiaan tertakluk kepada persetujuan klien
  10.  Berusaha merujuk klien kepada pihak tertentu dengan persetujuan klien atas dasar limitasi keupayaan guru kaunseling
  11. Memberi maklumat yang  tepat dan terkini kepada klien dengan penuh jujur,ikhlas dan beretika
  12.  Membangunkan potensi individu sebagai model insan yang mampu menyumbang kepada Negara

2

No comments:

Post a Comment